Nattbussen i gang igjen 03.05.2022 Fra fredag 6. mai er nattbussen i Drammen i gang igjen. For første gang kjører vi også nattbuss til Fjell. – Vi er veldig glade for å få nattbussen i gang igjen nå, og håper at det nye tilbudet til Fjell blir tatt godt i mot, sier salgs- og markedssjef Kjersti D. Nordgård i Brakar. … Fortsett å lese «Nattbussen i gang igjen»
Kongsberg og midtfylket blir 100 prosent elektrisk 26.04.2022 Brakar har tildelt kontrakt for busstjenester i Kongsberg og midtfylket til Vy Buss AS. For første gang vil ett av Brakars områder kjøre 100 prosent elektrisk. Kontrakten trer i kraft 1. juli 2023 og har varighet til 30. juni 2030, med mulighet for 3 x 1 års forlengelse. Kontrakten dekker kommunene Øvre Eiker, Kongsberg, Sigdal, … Fortsett å lese «Kongsberg og midtfylket blir 100 prosent elektrisk»
- Nytt busstilbud i Drammen fra 2. mai 07.04.2022 I løpet av et vanlig driftsdøgn kjører Brakar i snitt 1,2 buss per minutt over bybrua. Når den rives vil det følgelig få konsekvenser for busstrafikken. – Alle sentrumsbussene har til nå betjent både Bragernes- og Strømsø-siden. Det sier seg selv at det blir en utfordring for busstrafikken når vi ikke kan krysse elva her … Fortsett å lese «Nytt busstilbud i Drammen fra 2. mai»
Ny pris- og betalingsmodell 15.03.2022 Brakar, Ruter og Østfold kollektivtrafikk har siden mai 2020 jobbet med en utredning av ny pris- og betalingsmodell for kollektiv- og mobilitetstilbudet i Viken fylkeskommune og Oslo kommune. I sluttrapporten, som nå er klar, anbefaler selskapene at nåværende sonemodell videreføres. Denne modellen har samme muligheter for utvikling av et sømløst kundetilbud som de øvrige sonemodellene, … Fortsett å lese «Ny pris- og betalingsmodell»
Fremgang, men fortsatt langt unna normale reisetall 16.02.2022 Brakar registrerte 9 059 099 reiser i 2021, mot 8 842 441 i 2020. Det tilsvarer en økning på ca. 2,6 prosent. Mot normalåret 2019 er det derimot en nedgang på ca. 3,5 millioner reiser, eller 28 prosent. – Vi har fortsatt en vei å gå før vi er tilbake til normalen, men det går riktig vei, sier adm. … Fortsett å lese «Fremgang, men fortsatt langt unna normale reisetall»
Utvider bestillingstjeneste på Gol, gratis i uke 5 og 6! 31.01.2022 Brakar utvider bestillingstjenesten Fleks Gol Sentrum, og kjører nå også til Herad, Svenkerud, Liagardan, Åsgardan, Robru, Øygardan, Tuppeskogen og Rotneim. – Vi ønsker ganske enkelt å nå ut til flere, sier prosjektleder Johan Sigander i Brakar. I uke 5 og 6 blir det også gratis for passasjerer å bruke tjenesten. Brakar Fleks er en bestillingstjeneste … Fortsett å lese «Utvider bestillingstjeneste på Gol, gratis i uke 5 og 6!»
Lanserer kampanje for mangfold 25.01.2022 I sin nyeste kampanje, «This is how we roll» tar Brakar et tydelig standpunkt og sier nei til rasisme, hets, hat og trakassering. – Bussene og våre holdeplasser skal være et fristed for alle. Uansett hvem de er eller hvordan de ser ut, sier adm. direktør Terje Sundfjord i Brakar. I 2021 erklærte Viken fylkeskommune … Fortsett å lese «Lanserer kampanje for mangfold»
Brakar Fleks Utstranda: Nytt nummer for bestilling 24.01.2022 Brakars bestillingstjeneste mellom Sundvollen og Sollihøgda har fått ny operatør og nytt telefonnummer: 32 13 32 13. Bestillingsfristen reduseres også fra 60 til 30 minutter. Det er i forbindelse med avsluttet anbudskonkurranse at Fleks Utstranda har fått ny operatør, Ring Taxi, og dermed også nytt telefonnummer for bestillinger. Fleks Utstranda kjører til faste tider, men … Fortsett å lese «Brakar Fleks Utstranda: Nytt nummer for bestilling»
Nye priser fra 1. februar 11.01.2022 Som vanlig kommer det prisjusteringer på Brakars billetter fra 1. februar. Vi er glade for å melde om svært liten prisøkning på enkeltbilletter. For barn og honnør blir det faktisk billigere! Nytt fra 1. februar blir også muligheten til å kjøpe ungdomsbilletten som årsbillett. Brakar justerer prisene 1. februar hvert år, og i år er … Fortsett å lese «Nye priser fra 1. februar»
Tekniske utfordringer for den nye ferja 22.12.2021 Den nye elektriske ferja i Svelvik settes i drift fra 1. januar, men på grunn uforutsette tekniske utfordringer må den de første dagene gå på biodiesel og ikke strøm. Den elektriske ferja har ligget til kai i Svelvik siden slutten av november, og tiden frem til nå har blitt brukt til opplæring av mannskap … Fortsett å lese «Tekniske utfordringer for den nye ferja»
Pressekontakt
Pressekontakten vår kan kontaktes i normal arbeidstid.
- Salgs- og markedssjef Kjersti D. Nordgård
- Telefon: 918 43 227
- E-post: kjersti.nordgard@brakar.no
Husk at pressevakten kun er ment for journalister og mediehenvendelser.
Designmanual
Klikk her for å se designmanualen for Brakars visuelle identitet.