Brakar legger ned nettbutikken

1.februar 2023 legger vi nettbutikken vår på grunn av lav omsetning.

– Færre og færre har brukt nettbutikken de siste par årene, og nå er omsetningen så lav at vi velger å stenge den, forteller salgs- og markedssjef Kjersti D. Nordgård.

– I løpet av pandemien gikk enda flere over til å bruke mobilapp, og hele 85 prosent av billettsalget går via app nå, legger hun til.

Det siste året har salg gjennom nettbutikken stått for under én prosent av det totale billettsalget i Brakar, og omsetningen falt med hele 86 prosent i perioden 2019-2022.

Min side vil fortsatt være tilgjengelig

Det vil være mulig å gjennomføre kjøp i nettbutikken frem til kl. 21:00 den 31. januar 2023.

Min side vil fortsatt være tilgjengelig, slik at de som har kjøpt billetter i nettbutikken har tilgang på sin kjøpshistorikk og mulighet til å sjekke saldo på reisekortet.

Passasjerer som kjøper nye reisekort på kundesenteret eller på bussen etter 1. februar, vil ha mulighet til å registrere kortet sitt på Brakars nettsider, slik at saldo kan sjekkes og man kan få hjelp og refusjon dersom man mister kortet.

Andre måter å kjøpe billett på

Fra 1. februar vil man ha følgende muligheter for kjøp/påfyll av reisekort:

  • Kjøp periodebilletter (inkludert ungdomsbilletten) i appen Brakar Billett.
  • Kjøp eller fyll på reisekort ved kundesenteret i Drammen eller Mix-kiosken i Hønefoss.
  • Kjøp eller fyll på reisekort på bussen (gjelder IKKE bybussene i Drammen, linjer 1-25).
    Skal du kjøpe eller fylle på reisekort på bussen, må du betale med kontanter. Kortbetaling er kun mulig på følgende linjer: 200, 330, 331, 332, 333, 334, 336 og 420.

Pressekontakt: 

Kjersti D. Nordgård, tlf. 918 43 227

Publisert: onsdag 11. januar 2023