Etter en lengre koronapause er Brakar klare for å starte opp igjen med bestillingstjenesten Fleks i Gol sentrum fra 18. oktober.
Brakar Fleks er en bestillingstjeneste som inngår i den ordinære kollektivtrafikken, og som fungerer slik at passasjeren selv bestiller turer når de ønsker å reise.
– Dette er et alle tiders tilbud, som gjør det mye mer fleksibelt å reise kollektivt for meg som ikke har sertifikat. Her er jeg ikke avhengig av å forholde meg til en rutetabell, og kan reise akkurat når det passer meg. Ikke koster det noe mer enn vanlig buss heller, forteller Ruth Fernanda Brenn.
Hun har vært ivrig bruker av bestillingstjenesten i Gol sentrum siden oppstarten, og gleder seg nå til tjenesten skal settes i drift igjen fra mandag 18. oktober.
– Det som også er veldig bra med tjenesten er at den kjører på kveldstid. Det passer fint hvis jeg for eksempel skal på ettermiddagsbesøk til noen, sier Ruth.
Bestilling i egen app
I Gol sentrum er bestillingstjenesten tilgjengelig på hverdager fra 9:30-13:00 og fra 15:30-20:00, og den er selvsagt åpen for alle. Man kan reise fra og til alle ordinære holdeplasser i Gol sentrum. I tillegg er det lagt inn ekstra virtuelle holdeplasser. Dette er umerkede holdeplasser man finner i appen. Se kart over holdeplasser her.
Bestilling av tjenesten foregår nemlig gjennom en egen app, Brakar Fleks. – Den er veldig enkel og intuitiv å bruke. Du kan ikke gjøre noe feil i den, forsikrer Ruth.
I appen velger du holdeplass du vil reise fra og til, klokkeslettet du vil reise, og hvor mange dere er som skal ta turen. Du får så en bekreftelse på at bestillingen er mottatt og bussen kommer til avtalt tidspunkt på holdeplassen du har valgt å reise fra. I appen er det også et kart der du kan følge bilen og se når den nærmer seg. Kjøp av billett gjør du akkurat som om du skal reise med vanlig buss: gjennom Brakar Billett-appen, med kontanter eller reisekort.
Er man ukomfortabel med bestilling gjennom app, kan man også bestille på tlf. 177.
Prøveprosjekt
Fleks i Gol sentrum er et prøveprosjekt som har ble satt på pause tidligere i år på grunn av pandemien og lave passasjertall. Målet med prosjektet er å gjøre kollektivtransporten bedre tilpasset passasjerenes behov. Når prosjektet starter opp igjen nå, skal det i utgangspunktet løpe i 3 måneder, med mulighet for forlengelse.
Prosjektet er finansiert av Viken fylkeskommune, og blir gjennomført av Brakar i samarbeid med Gol kommune og Vy.
Pressekontakter:
Terje Sundfjord, administrerende direktør
Mobil: 992 29 093
E-post: terje.sundfjord@brakar.no
Kjersti Nordgård, salgs- og markedssjef
Mobil: 918 43 227
E-post: kjersti.nordgard@brakar.no
Denne nettsiden bruker informasjonskapsler (cookies) slik at vi kan tilby deg en best mulig brukeropplevelse. Informasjonskapslene lagres lokalt på din enhet og lagrer informasjon om ditt besøk som gjør oss i stand til å forbedre flyten av informasjon, huske dine valg og optimalisere innholdet vårt.
Vi har behov for å lagre enkelte innstillinger for at nettsiden skal fungere optimalt.
Hvis du deaktiverer denne informasjonskapselen vil du få beskjed om å godkjenne innstillingene for informasjonskapsler ved hvert besøk på nettsiden.
Google Analytics
Vi benytter Google Analytics for å samle inn anonymisert trafikkdata fra våre brukere, denne informasjonen brukes til å optimalisere innhold og gjøre innholdet lettere tilgjengelig.
Ved å beholde disse informasjonskapslene aktivert kan vi gi deg en bedre tjeneste.
Facebook pixel
Ved hjelp av informasjonskapsler kan vi rette annonser eller innhold mot en bestemt bruker. Facebook bruker informasjonskapsler og anonyme identifikatorer på brakar.no til å samle eller motta informasjon og bruke dette til å vise annonser basert på dine besøk på nettsiden.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!
For vår reiseplanlegger trenger vi å lagre din lokasjon lokalt på din enhet for å kunne vite hvor du befinner deg.
Lokasjonen lagres som lengde- og breddegrad.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!