Korona – ofte stilte spørsmål

Hvordan og hvor ofte vaskes Brakars busser?
Bussene vaskes i vaskehall hver dag. Da vaskes de både utvendig og innvendig. I forbindelse med koronautbruddet har den innvendige rengjøringen blitt trappet opp, og alle berøringsflater som knapper og stolper gås over med Antibac hver dag.

Kan jeg reise hvis jeg har med rullestol eller barnevogn?
Brakar ønsker sammen med  våre operatører å bidra til trygg kollektivtransport som er tilgjengelig for de som trenger det. På bybusser med lavgulv kan rullestolbrukere og kunder med barnevogn enkelt stige om bord selv. På busser som har rampe eller heis vil disse bli betjent av sjåfør utenfra.  Det er da viktig å holde minst 1 meter avstand til sjåføren. Sjåføren kan ikke gå inn i bussen og hjelpe kunder på annen måte.

Dersom du har behov for bistand om bord anbefaler vi at du har med en ledsager. Dersom du har en samfunnskritisk oppgave som gjør at du er avhengig av transport med rullestol, vennligst ta kontakt med Brakar.  Vi håper alle har forståelse for denne ordningen i en tid hvor vi alle må bidra til å redusere smittefare.

Kan jeg sende gods med Brakars busser?
Det går fortsatt å sende gods med Brakars linjer, men du må kjøpe fraktmerker på forhånd fra oss på kundesenter@brakar.no, sjåføren kan ikke ta imot betaling. For å unngå smittespredning må du selv levere pakken på bussen og sørge for at det blir hentet. Sjåføren skal ikke ha noe berøring med pakke eller kontakt med avsender/mottaker.